Gråvädersdag

Idag började jag inte jobba förrän fyra och givetvis var det tråkväder… Det var så dimmigt så jag blev nästan deppig. När jag jobbar kan minsann solen lysa och retas.

Så vad gör man då en grådimmig dag när man är dagledig? Tja, jag köpte gråa skor

Mina gamla prommenadskor hade tjänat mig väl men var nu helt uttjänta. Fast ovanpå såg de hur fina ut som helst, men svikten var borta och sulan nött… Det var med andra ord dags att pensionera dem. Nu visade det sig att jag dessutom hade riktig tur med dessa rent prismässigt – de var nedsatta från 1399 till 899. Man tackar. Sköna känns de också så det blir nog bra.

En annan sak man kan göra är att sticka några varv

Det tar sig med maken, bara den lilla fossingen kvar ☺

Lite middag är också lämpligt och sedan hann jag vila middag innan det bar av till jobbet. Trött var jag och tacknämligt nog så var det inte så mycket folk som kom förbi ikväll så det var lugnt och skönt.

Må gott och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Blandade tankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Gråvädersdag

  1. mallasalster skriver:

    Fina skor och fin strumpa, hoppas du är piggare i morgon! 😊

  2. Kristallina skriver:

    Samma väder här. Dina gråa skor har i alla fall färgglada detaljer. Håller med dig om att det alltid går att sticka några varv. Ha en bättre dag i morgon!

  3. Mrs Olsson skriver:

    Ser ut som Salomon? Mitt favvo-märke. Gå nu försiktigt…

  4. villacalifornia skriver:

    Ja, nu har det verkligen varit grått…
    Men kan man göra något bra av det, så passa på 🙂

  5. Tomtan skriver:

    Grått och trist och halt…..

  6. Ibland är man bara deppig, och det känns som om man aldrig borde ha stigit upp.
    Men jag brukar försöka berätta om deppet åt nån, vara öppen om det svåra – då visar det sig ofta att man inte är ensam om känslan, och då man får dela den med nån går allt lättare.

Lämna gärna en kommentar

