Vad skillnad en tråd gör…

Och då tänker jag inte på den röda tråden som det sägs att man ska följa i livet.

Sitter med mitt broderi och igår funderade jag lite över efterstygn. Det är ofta de lyfter hela arbetet men när man sitter med dem på sluttampen vill man bara bli klar. Ibland blir man frestad att strunta i att göra en del av dem. Så igår bestämde jag mig för att ta dem lite pö om pö – så länge det området är färdigsytt i övrigt är det ju bara att sy dit dem.

Här har jag lite kvar på kvarnhjulet men när det var gjort så började jag med ”tråkgörat”

När man inte hade så mycket efterstygn att göra var det riktigt meditativt att sitta med dem. Kommer att fortsätta ta dem allteftersom – de lyfter verkligen det redan sydda och sporrar mig att få det klart. Stickningarna plockade jag till och med undan idag…

Det här går att applicera på mycket här i livet. Det är så lätt att strunta i vissa saker, saker man där och då inte upplever som så viktiga men som kan vara det som gör hela skillnaden. 

Att låta livet få ta tid, är det något vi har glömt bort?

Hoppas du får en skön helg där det finns chans att bara vara! Tack för titten ☺

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Blandade tankar, broderi. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vad skillnad en tråd gör…

  1. Kristallina skriver:

    Håller helt med dig. Så gjorde jag också när jag broderade. Det blir väldigt fint!
    Tror verkligen att många har glömt att låta livet få ta tid. För mycket stress, ingen tid för eftertanke. Bara framåt, framåt, framåt….
    Ha en trevlig helg!

  2. bergalott skriver:

    Väldigt trevligt med dina önskningar åt alla till en trevlig helg. Jag uppskattar det och önskar dig detsamma.
    Vad gäller broderi är jag tämligen novis men har faktiskt en som jag broderade och hängde över dörren i hallen, en gång i tiden. ”God vän är alltid VÄLKOMMEN” Har den kvar, faktiskt.
    Kram ❤

  3. mallasalster skriver:

    Detsamma till dig! ❤️

  4. villacalifornia skriver:

    Så roligt att läsa om dina handarbeten. Betyder så mycket och påminner om mor…
    Kram!

  5. anjson skriver:

    Tack snälla för det fina tipset! Så ska jag göra! Att brodera har jag märkt är en form av meditation för mig och snart ska jag visa på bloggen vad jag håller på med :-).

  6. Tomtan skriver:

    Hoppas du haft en skön helg

Lämna gärna en kommentar

