Repa eller inte, det är frågan…

För ett tag sedan körde jag igång med ett riktigt snyggt sjalmönster. Däremot tog jag ett garn från lagret som visserligen är snyggt men en aning rörigt på det stora hela. Här med betoning på stora, sjalar är sällan små projekt…

Jag har stickat så långt att det bara är sista etappen kvar. Det är en spetskant som förbrukar närmare ett hekto garn. Här tänkte jag mig ett enfärgat vitt garn, vilket det visade sig att något sådant har jag inte i rätt grovlek. 

Det var då jag:

1. Började fundera på om jag hade något garn som knyter an till någon av färgerna i det spräckliga garnet. Nja, det hade jag väl möjligen men näää…

2. Kanske är det lika bra att repa upp och göra sjalen vid något annat tillfälle med tre enfärgade garner som mönstret visar… Och låta det här spräckliga bli något annat. Förslagsvis ihop med något enfärgat.

Så, nu velar jag. Vad tror ni?

Kan det här bli något användbart? Är det bara jag som blir osäker då det inte riktigt är ”mina” färger – är ju inte pastellig…

Nu är helgen snart här och jag hoppas den blir lugn och skön för oss alla!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Repa eller inte, det är frågan…

  1. mallasalster skriver:

    Enfärgad grå el en mörkare nyans av ngn annan av färgerna, då bryter det av och resultatet blir inte för ”gulligt” och inte för ”pastelligt”.
    Tack detsamma till dig! 😊

    • Laila skriver:

      Grå funderade jag på lite men ratade men jag får kolla hur jag har någon ljusgrå och se hur det blir. I tanken skar det sig med den lilablå färgen…
      Det garnet jag hittade tog upp den turkosa men var lite kraftigare i färgen. Får nog göra så att jag kollar över alternativen i dagsljus, lampljus är ju lite lögnaktigt ibland…

  2. Lantlivsbilder skriver:

    Du tar upp ett ämne jag inte har en aning om, så hoppas du får hjälp av andra.
    Svante

  3. anjson skriver:

    Känns ju sorgligt att repa upp allt detta! Du kan säkert hitta en fin nyans att komplettera med. Den ser ut att bli jättefin!

  4. Jassan skriver:

    Inte repa!!
    Så mycket jobb repar man inte upp….hua.
    Låt det ligga och hitta en lösning till senare. 😀

Lämna gärna en kommentar

