Glad idag

Idag på jobbet var det lite rörigt om vi säger så. 

Expeditionen där jag sitter består av två rum och en liten toalett. När jag klev in på jobbet stod det diverse material uppställda i det första rummet – där fastighetsskötaren sitter på sina raster och vid telefontiderna. Nu har han sällskap där av ett antal gubbar från Proline. Vi håller på att relina avloppsrören under husen. De var dessa gubbar som stod för röran på jobbet… 

När jag klev in i det rummet där jag har kontoret så var det första jag såg toalettstolen. Snyggt och prydligt placerad bredvid dokumentskåpet… I trinettköket som också är inne hos mig låg det stora röda lappar med SPOLA EJ! AVLOPPET AVSTÄNGT! Avstängt och avstängt, vattenlåset är borttaget så spolar man vatten blir det till att torka golv… Efter ett tag blev det ett fasligt oväsen – då höll de på och rensade rören. Det låter en hel del när man brötar i gjutjärnsrör kan jag meddela. Efter en timme gav jag upp och kopplade med mig telefonen och gick ut.

Gick upp och frågade mamma om hon inte skulle gå med ut en liten sväng i solen. Jag blev så glad för hon sa ja 😀 Det verkar kanske inte så märkvärdigt men det är det, hon har inte varit ute och gått sedan maj/juni… Så vi gick in en sväng i parken och njöt av det fina vädret och av naturen

Det kändes som om jag vunnit högsta vinsten där vi gick, ja faktum är nog att jag var ännu gladare för detta! När vi kom åter till mammas lägenhet tog vi en fika och satt och pratade en stund. Klockan ett är min telefontid slut och då var jag åter på expeditionen. Jobbade ytterligare en timme innan arbetsdagen var slut. Gubbarna förde något mindre oväsen den stunden så det var skönt.

Väl hemkommen har jag mest vilat med avbrott för matlagning. Ingen stickning har det blivit. Än…

Hoppas ni får en bra vecka, jag vet iallafall att jag får en annorlunda arbetsvecka…

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Glad idag

  1. gunnardeckare skriver:

    Underbart med din mamma!

  2. mallasalster skriver:

    Härlig promenad med mamma! ❤️
    Mindre bra med arbetsmiljön, men som tur är så blir det väl lugnt snart igen! 😊

    • Laila skriver:

      Det kommer att bli bra när de är färdiga. Vi har haft en del problem med spräckta rör under husen och så så det är värt besväret att få det åtgärdat.

  3. bergalott skriver:

    Men käre värld, vilken chock. Jag är helt medveten om hur himla svårt det är att få med vissa ut. Hade en svärfar – envis som synden, och stört omöjlig att få med ut på något utöver hans egna beslut om promenader. Jag lyckade aldrig, men maken kunde någon gång lirka med honom.
    Men det var krut i gubben. Bakade sitt bröd och lagrade garderoberna full med mjölpåsar och
    O´boj….. upptäckte vi när han fallit ifrån och vi kom in i lägenheten.

    Ja ja nog om det … men såååå trevligt att du blev överraskad av modern ❤ Det är våren!

    • Laila skriver:

      Hon fick en ”cykel” här i höstas, det är bara pedaler, och hon cyklar 2×10 min nästan varje dag vilket har stärkt henne. Sedan kommer hon ned och hämta/lämnar i trappan om det är något. Hon bor på tredje våningen utan hiss… Jag har också fixat så hon har en käpp för utebruk (inne har hon haft vid behov några år) så nu invigde vi den idag 🙂 Problemet är ett ”knixigt” knä och att hon har lågt blodtryck som bråkar lite det också ibland.
      Nu gäller det att få ut henne fler gånger innan det blir för varmt, och hoppas på att det inte är halka framöver heller…

  4. Jassan skriver:

    Så kul att ni fick er en promenad.
    Ojdå vilken röra på jobbet. 😀

  5. Mrs Olsson skriver:

    Tur du inte blev kissnödig…
    Solen värmer i både kropp och själ, visst är det härligt?

  6. Kristallina skriver:

    Härligt att fick ut din mamma. Förstår att du blev himla glad. Mindre roligt att det var så rörigt på jobbet. Då känner man av hur beroende vi är att avlopp och vatten fungerar.

  7. lma7 skriver:

    Ett bra bevis på att äldre kan träna upp sina muskler om vilja finns och frisk luft är hälsosamt.
    Småningom blir det bra på jobbet också.
    Kram

Lämna gärna en kommentar

