Ledig

Under veckan som gått har jag haft semester. Skönt. Måndagen virrade jag runt en stund i metropolen Munkedal innan jag hittade hem till Elin. Skyller på dimman… Efter några trevliga timmar var det dags att bege sig hemåt. Då hade jag sällskap av dessa 

Även om färgåtergivningen här blev lite knepig, minst sagt, så kommer de att stickas glada strumpor här framöver 🙂

Sedan är ju inte allt en dans på rosor, eller en stickning med flyt… 

Förkylningsbaciluskerna tyckte tydligen att det var dags för comeback och där är vi inte ett dugg överens. Jag tyckte inte de var en hit första omgången och de har inte förändrats. Inte ett dugg. Så nu låter jag som om jag vore i målbrottet, eller något, igen och febern lurpassar och slår till när jag minst anar. Eller snarare, när jag dristat mig till någon form av aktivitet…

Tänkte jag skulle fortsätta med min vante, ge den en tumme. Jag är inte nöjd med avslutet uppe vid fingertopparna men resonerade som så att övning ger färdighet och det är användbart även om det inte är estetiskt tilltalade

Ser ut som en näbbsko i toppen. Bland annat… Inte vackert som sagt men

så vände jag på det hela och skulle plocka upp maskor för tummen… När jag la upp nya maskor i tumgreppet måste jag haft hjärnan avstängd för antingen blir det inte snyggt när jag plockar upp för tummen eller så ser det bra ut men blir knöligt på insidan… Argh!

Ni som tittat in här förr vet vad jag kommer att göra härnäst, eller hur?

Hoppas ni får en trevlig helg, här skiner solen och talgoxen ropar på Judit i högan sky så det är alltid något att glädjasig åt 🙂

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ledig

  1. Jassan skriver:

    Skönt med semester. 🙂

    (Som arbetslös har man inte rätt till det. Eller jo…fast utan en enda krona…o hur ska man klara sig då? Man klarar sig ju inte ens med sitt lilla bidrag. Konstigt vad som krävs av en arbetslös egentligen. Jobba på heltid o söka jobb på heltid samtidigt utan en enda dag ledig….dag efter dag. Har inte ens råd att sjuka sig ju. Men skönt att ni med riktiga jobb får semester.)

    Och skönt med helg…puh!! 😀

  2. mallasalster skriver:

    Gillar semestern och vanten, inte bacillerna! Ha en trevlig helg du också! 😊

  3. anjson skriver:

    Skönt med semester! Lycka till med att repa upp :-). Fast jag tycker den ser väldigt fin ut!

  4. Tomtan skriver:

    Härligt med semester. Hade en dag semester idag för att besikta mammas bil…. Tjoho va kul det var. Bilen gick igenom ua 😊

  5. lopplisa skriver:

    Här lyser flitens lampa, ser jag!! 🙂 Hoppas på ett minimalt upprepande.. De är ju näst intill perfekta, vantarna!!!

    • Laila skriver:

      Ska det vara, så ska det vara, vanten är nu två nystan… Ska sticka om på lite grövre stickor. Eftersom vanten blev lite väl smal så töjde jag ut den med följden att den blev för kort. Så ett fall av gör om, gör rätt 🙂

Lämna gärna en kommentar

