Nu har julen åkt ut

Äntligen!

Fick mina nya sovrumsgardiner igår

De är dubbla och stänger faktiskt ute ljuset riktigt bra. Trevligt då det dels står en lampa inne på gården som lyser upp en del, dels för att när bilarna stannar i backen för att öppna bommen lyser lycktorna rakt in i sovrummet. Då bor jag ändå inte på första våningen – de får nog ännu mer inlysning… Så det var vad jag gjorde igår, bytte gardiner.

På kvällen stickade jag klart tån på en socka också. Annars har det mest varit sängen och korsord.

Idag var jag tvungen att gå till jobbet en stund för lönelapparna var sista inlämningsdag för idag. Har ju ansvar för att städerskan och fastighetsskötaren också får lön så…

När jag var på jobbet mådde jag rätt okej så jag gick vidare till affären. Var halvvägs dit redan. Väl där började jag känna av febern och mattheten så frisk är jag inte ännu. Tog mig upp till mamma och vilade o fikade innan jag så tog mig hem över gården. Resten av dagen har jag vilat och filat på korsorden i Lyckokrysset. Skönt att ha det att pyssla med iallafall ☺

Hoppas att ni för en skön och trevlig helg! Själv får jag en god sådan då det vankas tårta imorgon 😋

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Nu har julen åkt ut

  1. Kristallina skriver:

    Jag vill också ha det mörkt i sovrummet. Då kan du sova riktigt bra och därmed kan kroppen kanske läker bättre. Krya på dig över helgen och jag hoppas tårtan är smaskens. Själv hoppas jag på räkmackor på söndag. 😀

  2. villacalifornia skriver:

    Ligger till sängs och har konstaterat att föda barn är värre än en manlig förkylning…

  3. mallasalster skriver:

    Bra med nya gardiner som stänger ute ljuset!
    Är det du som fyller år önskar jag dig en fin födelsedag och ett stort grattis! 🎂
    Krya på dig! ❤️

  4. Jassan skriver:

    Så fint! Krya på dig. 🙂

  5. Tassen Upp! skriver:

    Så roligt att läsa en blogg som faktiskt fortfarande är en blogg, alltså en dagbok på nätet. 🙂 Själv har jag (arghhh, haha) fastnat i härvan ”husdjur”/”personligt”/”karriär 1 och 2” vad det gäller bloggar, så det är så skönt att se att den ursprungliga Bloggen faktiskt lever! Fortsätt så och krya på dig 🙂

  6. Tomtan skriver:

    Krya på dig 💕💕💕

  7. lma7 skriver:

    Grön gräsmatta, ser nästan ut som sommar …
    Krya på dg och njut av tårtan! ❤

Lämna gärna en kommentar

