Våren som försvann

Nu blev det vinter, vi får väl se hur många dagar det vara den här gången…

Vanten i flerfärgsstickning repades upp och stickades om på lite större stickor. Blev bra. Så plockade jag upp för tummen och insåg att det blev inte bra alls.  Stora hål på var sida om tummen som uppstod för att vanten var för smal. Brukar göra vantar med tumkil och det av en orsak, det är mycket lättare att få bra passform då. Så vanten repades upp och försvann den också.

Undrar vart allt som försvinner tar vägen? Jag har iallafall inte dribblat bort något matte, jag lovar!

I söndags skickade jag efter blockningsvajrar från ett ställe jag aldrig handlat på innan. Det råkade visst klickas hem lite garn också…


Idag plingade posten på och levererade garnet. Snabbt tycker jag. Vajrarna kommer senare, de levereras med Schenker då posten tar 110kr för de röret pga dess längd, ca 1m, såg det på ett annat ställe som sålde exat samma blockningsset. Grejorna köpte jag härifrån

Hoppas ni får en fortsatt bra dag, själv ska jag iväg och jobba om ett tag så garnet får vänta.

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Våren som försvann

  1. mallasalster skriver:

    Trist med vanten, vad ska det bli av det fina nya garnet? 😊

  2. Jassan skriver:

    Våren försvann men garnet dök upp. hihi…
    En go katt har du med. 😀

  3. Vintern kommer och går ännu, men snön brukar smälta fort bort så här års.
    Ja, katten var minsann oskyldig 😀 Har inte dribblat nåt alls…

Lämna gärna en kommentar

