Inte många knop

Nu har den lille vovven åkt hem till sin husse och katten och jag gör inte mycket… Han har varit jätteduktig och varken fräst eller malt. Tyst och snäll, och förutom att han blev dubbelt så stor vid första anblicken av vovven, så har han mest varit nyfiken.

Vovven å sin sida tyckte att det var liiite otäckt med den där katten som kom och kollade på honom hela tiden. Han höll sig på behörigt avstånd och tack vare det så blev det en positiv upplevelse för katten som inte träffat en hund på över elva år…

Jag upptäckte att det var rackarns vad otränad jag blivit… Det litade på den late och den fete att gå många prommenader varje dag. Insåg också vad jag saknat dessa strövtåg. Vi får se vad det blir framöver.

Igår hade vi ett ljuvligt vårväder, om än narigt i vinden. Fåglarna sjöng för full hals, jag såg tussilago lysa i det ännu vintertrötta gräset, citronfjärilar fladdrade förbi och även en nässelfjäril. Det var så underbart att se hur allt börjar vakna till liv. Däremot ska ni inte tro att det blev några kort tagna på härligheten…

Idag var det åter grått och det är utlovat regn. Inte lika inspirerande men ack så välbehövligt. På sista rundan med vovven idag blev det iallafall en bild tagen

Hörru! Kom nu – det luktar spännande där borta!!!

Hoppas att ni har det gott och får en fortsatt fin vecka. Själv ska jag vila fötterna en stund till…


Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Inte många knop

  1. Kristallina skriver:

    Härligt att du fick lite motion med vovven. Själv har jag tänkt på hur det kommer att bli när min hund lämnar mig en vacker dag. Det krävs disciplin för att gå regelbundna promenader utan hund.
    Önskar dig också en fortsatt bra vecka!

    • Laila skriver:

      Det gör ju det… Efter att jag hade fått låta min hund somna in så drabbades jag av problem med ischiasnerven, den var i kläm. Det som började med pirr i stortån slutade med att hela benet tillslut var bortdomnat – det tog flera år innan jag fick rätt hjälp. Då hade jag kommit ur prommenadrutinen…

      • Kristallina skriver:

        När jag räknar efter har jag gått hundpromenader i 27 år utan avbrott. Då blir det säkert chockartat när man slutar att gå. Ska minnas vad som hände dig när den dagen utan hund kommer.

  2. gunnardeckare skriver:

    Vädret växlar men våren kommer mer o mer. Hundägare sägs ju vara friskare än andra. Det hänger kanske ihop med att dom kommer ut oftare

  3. Tomtan skriver:

    Vovvar är speciella 😀

Lämna gärna en kommentar

