Yttre turbulens

Inre frid. 

Så skulle man kunna sammanfatta tillvaron just nu. Eller att mammor är ett bekymmer… 

Jag har bekymmer för min på olika plan. Det är väl kanske bara sånt som hör åldern till, hennes ålder. Hon fryser, sover inte som hon ska vilket i sin tur påverkar minnet och så har hon ont i bröstet ibland på nätterna (dock inte åt hjärtat eller så). Och det vet vi väl alla att när man ligger där i nattens mörker och mår dåligt/har ont så känns det alltid värre än på dagen…

Men ändå känner jag mig lugn, trots allt. Meningen ”med knusende ro” dök upp i huvudet innan – och det kändes passande. 

Det är inte bara jag som har bekymmer för mamma. Min kära vän H har ännu större bekymmer för sin. Hennes mamma väntar på besked om sin hälsa, och där är det antagligen inga trevligheter det handlar om… Mina tankar är med H och jag hoppas av hela mitt hjärta att saker och ting kommer att lösa sig på bästa sätt för hennes mamma. 

Tankar virvlar åt olika håll och kanter. Minnen, förhoppningar och allmänna funderingar drar fram. Då är det skönt att sitta med en stickning och låta stormen dra förbi. Foga maska till maska och se hur arbetet växer är en lisa för själen. Det hjälper till att skapa den inre friden jag nu är så tacksam över att få känna.

Var du än är och vad du än gör, så önskar jag dig en fridfull dag!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Yttre turbulens

  1. Jassan skriver:

    Jag vet hur ni har det….har nämligen samma problem.

  2. mallasalster skriver:

    Det är så tufft och jobbigt allt det där med gamla föräldrar. Skönt att du kan koppla av och försvinna från det ett tag. En lisa för själen…❤️❤️❤️❤️

  3. Tomtan skriver:

    ❤ ❤ ❤

  4. I nattens mörker har man tid att grubbla.
    Gäller ibland mig själv, och så har jag en mamma som snart blir 84.
    Men vi klarar mer än vi tror – och tack vare vår tro ❤

    • Laila skriver:

      Mamma är också snart 84 ☺
      Livet är inte så lätt som man tror, men det går lättare om man tror. Det fick jag på ett vykort för många år sedan och det tyckte jag var bra.

  5. Kristallina skriver:

    Vet vad du pratar om. Min mamma blev nästan 89 år. Vet också hur det känns att hitta inre frid genom stickning.

Lämna gärna en kommentar

