Beslutsamt obeslutsam.  

Nu har jag kontaktat arbetsförmedlingen, de har ”ansvar” för mig eftersom jag har en lönebidragstjänst. Så förhoppningsvis får jag träffa en arbetspsykolog om ett tag. Det var ett önskemål från min sida – känner att jag behöver det oavsett vad framtiden bär med sig. Förändring bör börja hos en själv. 

Nu känner jag mig mest tom, tankeracet är över för den här gången. 

Imorgon bär det av till Skara för HSB Nordvästra Götalands årsstämma. Det brukar vara en av årets trevligaste arbetsdagar. Ja, själva stämman är väl inte rolig även om den brukar vara snabbt o effektivt avklarad. Nej, det trevliga är att träffa andra, äta gott och att det alltid brukar vara någon bra/kul/intressant föredragshållare före middagen. Den här gången var det någon som skulle prata om att fokusera på det som är bra o fungerar istället för problemen… Känns som ett passande ämne just nu.

Annars har dagen bjudit på gladpost

Haffade brevbäraren när jag var på väg till stan, slet upp brevet och invigde väskan på stubben. Så var inte dagen lika grå längre 😀

Tillklippt blev jag också idag av en ”grön” frisör. Grön som i kemikaliefri. Så härligt att komma in på en frisersalong utan att mötas av parfym eller andra starka lukter. SÅ ljuvligt. Mycket nöjd med klippningen blev jag också.

Kram på er!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Beslutsamt obeslutsam.  

  1. Jassan skriver:

    Ha dom psykologer hos AF? Berätta gärna hur det går sen! Lycka till.

  2. bergalott skriver:

    Men oj, vilken uppiggande väska. Blir glad bara av att se den på bild.
    Du får en kram att ta med till årsstämman 😉 😀 Ha så kul!

  3. Du kanske behöver alla tre? Kaffe, kram och god sömn!
    Jag bidrar med en distanskram 🙂

Lämna gärna en kommentar

