Två flugor i en smäll

Idag skulle jag in till stan för massage. En smärtsam stund. Ryggen full i muskelknutor, men Bruno löser dem med varligt men fast handlag. Nu har jag lite mindre ont och mycket bättre rörlighet.

När jag var inne i stan såg jag att det blommade så fint i parken bredvid. Eller vad sägs

Utanför min balkong blommar oxelträden längs med hela gatan. En svag doft av rosor anas frampå kvällen

Må gott go vänner och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Blandade tankar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Två flugor i en smäll

  1. bergalott skriver:

    Fy katten för muskler som stelnar och blir till knutor. Har en god vän som har det i hart när hela kroppen. Får morfintabletter ibland så hon får sova.

    Du måste bo på en sydligare breddgrad. Italien eller ? 🙂 Här i Norden har det inte blommat till riktigt ännu.

    • Laila skriver:

      Du vet, här på bästkusten har vi sommar nu 😉
      Jag har kronisk inflammation i muskler och muskelfästen – lugna perioder varvas med mindre lugna… Tack vare massagen är jag idag mycket bättre än tidigare. Bruno, massören, minns ännu första gången jag kom. Han konstaterade att ryggen var lika hård som betongväggen bakom honom. Bruno har 47år i yrket (!) och jag hoppas han orkar med ett tag till för även om det gör ont så gör det gott.

  2. lopplisa skriver:

    Vilken blomsterprakt!! Härliga bilder! Aj! Ja, ryggbesvär är inget kul! Skönt att massagen gjort ryggbesvären bättre i alla fall

  3. mallasalster skriver:

    Låter som ett välbehövligt besök, skönt att det lättar upp lite! 😘
    Vilka härliga bilder, gladbilder med mycket färg och form! 🌸🌸🌸

  4. Kristallina skriver:

    Underbart att Bruno finns och kan hjälpa dig. Härliga färger i parken. Riktigt så långt har vi inte kommit än. Hälsa bästkusten som jag saknar då och då 😀

  5. gunnardeckare skriver:

    Härliga sommarbilder! Jag besöker också en fysioterapet regelbundet för massage

Lämna gärna en kommentar

