Trevlig post

Lagom till koftan var klar och överlämnad kom det trevlig post i lådan idag. Gick för ett tag sedan med i sticka meras sommarsockklubb. Två färgställningar finns att välja på och jag valde himmel & hav. Idag kom så detta

Fyra nystan som räcker till minst två par sockar + en liten påse med fiffiga stickmarkörer, men de kom visst inte med på bilden.

Annars har jag kopplat av en stund ikväll med min Sjöbris

Så skönt ibland med ett ”intetänka” mönster, där det liksom bara är att köra. Ger skön avkoppling.

Idag har det kommit en hel del välbehövligt regn. Lite blåst har vi haft men när jag kollat runt bland blogg- och instagramvänner så har vi verkligen varit förskonade.

Annars hoppas jag mest just nu på att vädret ska bestämma sig. Antingen får det vara gråväder ett tag – utan kvalmig luft eller soligt och runt 20grader. Det här växlandet mellan än det ena än det andra klarar kroppen inte av. Det bara tokvärker. Nåja, det går över det också.

Hoppas ni har det gott var än ni är och vad än ni gör. Tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Trevlig post

  1. bergalott skriver:

    GOförmiddag!
    Jag avundas dig storligen med ditt handarbetande. Nystanen är ljuvliga och det är underligt med färger – de ger liv och inspiration.
    Jag har en väldigt kär gammal vän som bor en trappa upp. Hon stickar heeeela tiden. Fantastiska skapelser vilka jag har fått mig förärat en hel del. Jag är så glad för det.
    Ska ta och leta fram adressen till StickaMera och visa henne på min dator. Hon kanske blir inspirerad att vara med.
    🙂

  2. villacalifornia skriver:

    Härligt att läsa!

  3. Beundrar alla er som orkar och kan sticka, virka, brodera osv.
    Jag skulle säkert kunna lära mig men har inte tålamodet – nå, vi är alla bra på NÅT 🙂
    Kram!

Lämna gärna en kommentar

