Snurrar vidare i tillvaron

Den här dök upp i min väg nu i veckan

Och jag kände att det är inte så ”bara”. Klokt men långt ifrån enkelt. Och mycket i livet beror ju på andra och och och…

Så idag när jag låg och vilade så blev allt glasklart. Idag är dag ett. Jag kan inte gå omkring och vänta på ditten, datten och dutten! Det är bara att kavla upp ärmarna och köra igång för alla bitarna kommer aldrig att vara på plats samtidigt – men det betyder inte varken att tiden är fel eller att bitarna inte passar. Bara att de in är på plats just nu. Ibland får man helt enkelt lita på magkänslan och sätta igång.

Så det gjorde jag. Resultatet

En bit på väg. Också små steg framåt leder framåt. 

Så tillvaron må rent fysiskt vara både snurrig och skruttig för tillfället, men jag mår ändå bra och känner mig full av tillförsikt till att jag kommer att nå mina drömars mål. Ett steg i taget.

Hoppas din helg varit bra den också!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Snurrar vidare i tillvaron

  1. mallasalster skriver:

    Bra tänkt där, lycka till! ❤️

  2. lma7 skriver:

    ”Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet .. ”
    Har du satt upp en väv, hoppas vi får se resultatet!
    Kram

    • Laila skriver:

      Så sant – och jag är så tacksam för varje dag. ”Allt förmår jag i Honom som giver mig kraft”.
      Resultat kommer vad det lider 😀

  3. Ja, det var kloka ord 🙂

Lämna gärna en kommentar

