Framsteg

Precis av stickorna

Lite trådfästning, bara fyra stycken, ett bad och eventuellt en lätt blockning sedan är den redo för användning 😀

Mönster: Sjöbris av JohannaJ som har stickamera.se

Garn:Soft Sock 75% merino o 25% nylon. Garnet är färgat av Johanna och färgen heter Sommaräng.

Stickor: 4 om jag minns rätt…

Kul stickning även om det var lååånga varv på slutet.

Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Framsteg

  1. mallasalster skriver:

    Jättefin! 💚💚💚

  2. Mrs Olsson skriver:

    Vackert arbete. Önskar att jag hade tålamod att förstå mig på mönsterstickning. Det blir så fint.

  3. anjson skriver:

    Såååå fin! Och vilken vacker färg!

  4. bergalott skriver:

    Du har flitens dygd. Tålamod att prestera något så fint. Bara att gratulera.
    Min fina kompis Siri som bor här en trappa upp, är precis som du. Varje gång jag kommer upp till henne har hon alltid något vacker stickat/virkat för händer. Jag beundrar ert skapande!

  5. Fortsätter beundra er som kan sticka och virka – som har tålamodet.
    Snyggt!

  6. Kristallina skriver:

    Den var snygg! Gillar jag väldigt mycket. Kul! Kan tänka mig att det blev väldigt långa varv. Önskade jag kunde sticka sånt trots den eländiga nerven i halsryggen. Håller bara på med mina strumpor men! det blev en 30 cm stor nalle för några veckor sedan. Det var roligt men jag gör inte om det. Fick så ont att jag nästan hade gett upp.

    • Laila skriver:

      Är det storleken eller tyngden som ställer till det för dig? Håller på med en annan sjal där det räcker med 1hg garn, det är 800m/hg där, men det finns gott om fina sjalar med en åtgång strax under 1hg där man använder garn på 400-425m/hg. Den här gröna är nästan 2hg i så den var både tung och lite klumpig i knät. Sedan tycker jag stickorna har stor betydelse. Jag kör på lätta trästickor från knitpro. Alltid rundsticka. Ja, inte till strumpor för då föredrar jag strumstickor…

      • Kristallina skriver:

        Jag förstår. Det låter bra. Mitt problem är att jag inte får sticka alls (egentligen). Så jag stickar strumpor. 8 varv per dag som jag fördelar på 4 tillfällen. Ett par tar ungefär 6 veckor om jag lägger till 2 extravarv då och då. Folk tror jag är heltokig men det blir ändå några stycken per år. Diskbråck i halsryggen ställer till det för mig.

      • Laila skriver:

        Det är det som är bra med stickning – man kan ta lite då och då och ändå få resultat ☺

Lämna gärna en kommentar

