I sticket finns svaret?

Så var det då äntligen dags för mitt läkarbesök, minst lika efterlängtat som den stundande semestern.

Jag är lyckligt lottad och har en bra, trevlig och lyssnande läkare på vårdcentralen. För att få sagt det viktigaste så hade jag skrivit upp de problem jag har. Det blev en lång lista…

Jag har problem med bla aptitlöshet och att jag mår illa när jag ätit – för det ska jag nu testa magmedicin i två veckor. Försvinner det inte på den tiden blir det remiss för gastroskopi. Under det senaste halvåret har jag befunnit mig i målbrottet från och till – när rösten helt sonika inte har försvunnit helt. Så nu är det skickat en remiss till öron/näsa/hals för att kolla så stämbanden är okej. Jag har också ett omättligt saltbehov och en del andra problem så för det fick jag lämna blod. Sköldkörtel och lite annat ska kollas

En positiv sak var iallafall att mitt blodsockervärde var finfint. Trevligt. Som varande tjockis brukar man ju få höra att man är i riskzonen. Högt blodtryck brukar det också varnas för – jag har lågt…

Så, nu blir det till att vänta på besked. Troligen kommer det med posten nästa vecka. Om läkarsekreterarna hinner och post mord sköter sig…

Nej, nu ska jag sticka en stund! Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till I sticket finns svaret?

  1. Jassan skriver:

    Postmord…haha den var ju bra.
    Ja lycka till. 😀

  2. mallasalster skriver:

    Hoppas du får svar snarast möjligt och himla skönt att du har en läkare som lyssnar! 👍👍👍👍

  3. bergalott skriver:

    Så skönt med en läkare som lyssnar. Det betyder allt men också att det blir en ordentlig uppföljning. Den kanske du får ligga på, lite själv. med Det är huvudsaken att du får kart besked.
    Hopp och Galopp i din Kropp 😉
    Kram

  4. Kristallina skriver:

    Låter väldigt bra. Det hoppas jag verkligen att svaret finns i sticket.
    På söndag blir det garnköp och fika. Mitt favoritställe där man kan få både och. Har skrivit ut mönstret och måste!! bara börja sticka 😀

Lämna gärna en kommentar

