Så kom då svaret…

Tidigare i veckan fick jag brev från vårdcentralen. Blodproven var alla bra.

Testet med magmedicin mot illamåendet skulle pågå två veckor, redan efter några dagar märktes förbättring. Nu drygt en vecka senare är illamåendet helt borta. Fortsätter dock med medicinen perioden ut. Så nu har jag lärt mig att även om man inte känner något så kan man ha magkatarr… Ja, jag kände ju att jag mådde illa men inget annat just. Skönt att det är över iallafall.

Så kom det brev igår från öron/näsa/hals mottagningen. De ville bara bekräfta att de mottagit remissen men kunde i dagsläget inte ge mig någon tid. Däremot var jag inskriven så vårdgarantin gällde vilket innebär tid inom två månader. Jaha ja.

Så idag vid middagstid ringde det. I andra änden av luren var en trevlig sköterska från ovan nämnda mottagning. De hade fått ett återbud och undrade om jag var intresserad av tiden. På måndageftermiddag? Självklart! Så nu får vi väl se om min hosta och skrovliga röst får en förklaring. Ännu är undrenstid inte förbi.

Jag önskar er alla en skön helg, här slappar vi vidare 😊

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Så kom då svaret…

  1. anjson skriver:

    Så skönt när det går rätt väg! Fortsatt lycka till att komma till rätta med din hälsa!

    • Laila skriver:

      Ja. Nu får vi se vad de hittar i halsen. Något gör ju att jag är frånotill hes, sätter luft på tvären så jag hostar tills jag storknar…

  2. Kristallina skriver:

    Vilken tur du hade. Så skönt att du fick svar och nu hoppas jag att de hittar orsaken till halsproblemet. Håller tummarna hårt!
    Stickningen går bra. Roligt att göra något annat. Allt är ditt fel 😉 och tack för det än en gång.

Lämna gärna en kommentar

