Pratar för mycket…

Så var det dags för koll av halsen. Var ute i god tid och fick vänta en bra stund efter min tid. Tur då att jag hade virkning med.

Som synes hann jag en bit… Även detta är en disktrasa och garnet är det samma. Tänkte kolla om de olika mönstren ger olika egenskaper. Uppsugnings- och skrubbförmåga i första hand.

Undersökningen gav vid handen att mina stämband såg bra ut. Däremot trodde läkaren, bla baserat på att jag pratar mycket i jobbet, att mina stämband var överansträngda. Troligen har jag även en inflammation på ena sidan vilket gör att jag känner en ”klump” i halsen. 

Så nu är en ny remiss på G. Jag ska få träffa en logoped för att lära mig avlasta rösten. Typ. För att hålla käften är inget alternativ 😄

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Pratar för mycket…

  1. villacalifornia skriver:

    Vet inte om man skall gratulera dina åhörare eller bekkaga ditt tillstånd 😂

  2. mallasalster skriver:

    Hoppas att du får tid snarast möjligt! 😊

  3. Kristallina skriver:

    Det låter spännande. Aldrig kommit på tanken att man kan avlasta stämbanden alternativt rösten.

Lämna gärna en kommentar

