Lite ditt o datt

Virkade klart en fruktpåse häromdagen. Efter många om och men och provande av mönster blev det ett hopkok av flera. 

Nöjd så här långt. Två trådar att fästa innan jag kan testa om den ”håller måttet”.

Nu har vi äntligen fått regn – och trots att jag har semester så njuter jag av skvalandet. Det är välbehövligt. Så nu har jag plockat fram broderiet och kopplar av med det ett tag.

Lite då och lite då växer det fram. Sedan bilden togs har det blivit lite grönt i högerkanten. Stickning och virkning får vila ett tag – handlederna protesterar mot den typen av arbete.

Annars blir det vilat en del nu och där har jag ju mästerkatten som läromästare

Vackra kvällar har vi haft mellan skurarna

Vart ni än är och vad ni än gör så hoppas jag att ni har det bra, det har jag 😊

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Lite ditt o datt

  1. mallasalster skriver:

    Låter som en skön ledighet för dig! ❤️
    En fin nätkasse, hoppas att du blir nöjd med den! 😊
    Ha en fin helg!

  2. Jassan skriver:

    Regn här med.
    Handarbete är på ”g” här oxå.
    Vackra solnedgångar o mysiga katter har jag även här. 😀

  3. Anki/triketurer skriver:

    Den där påsen vill jag gärna försöka mig på. Har du någon beskrivning?

  4. Kristallina skriver:

    Det låter bra. Gillar fruktpåsens färg skarpt. Det regnar här med och jag försöker att gå hundpromenaderna mellan skurarna. Ha det riktigt bra!

  5. Nathalie Nylén skriver:

    Superfin liten påse, vad duktig du är! ❤️Önskar jag kunde lära mig, eller rättare sagt ta mig tiden att lära mig, en vacker dag..

Lämna gärna en kommentar

