Nu är den slut

Semestern för iår. Och precis som väntat gick de fyra veckorna i rasande fart. Inte har jag gjort det mesta av vad jag hade planer på. Istället har jag fått gjort annat som känns bra. Det har också varit utrymme för en hel del vila och avkoppling. Precis som semester ska vara.

Sista veckan har jag mått sådär, har haft migränkänning några dagar och troligen har magkatarren blommat upp igen. Jag fick också ett present tips i början av veckan – mamma gillade mina skaftlösa sockar som jag stickat. Så jag skyndade hem och rotade fram stickor och garn lämpliga till bäddsockar som hon önskade och körde igång.

Idag levererades dessa i födelsedagspresent till en mycket förvånad mamma. Hann ärligt talat inte riktigt färdigt – de sista varven gjordes efter tårtan…

Jag har också ägnat mig åt kvällsprommenader 

Tillsammans med den här kära vännen och hennes matte. 

Vad har mer hänt då – jo, köksplanerna har tagit allt fastare form och till veckan kommer det en man och mäter mitt kök så att allt får plats som det ska. Och dagen efter får jag en tvättmaskin installerad. Äntligen. Det beslutet har jag gått och värkt på ungefär lika länge som köket. Måååånga år alltså. Jag som är synnerligen impulsiv av mig kan verkligen dra vissa saker i långbänk. Konstigt. Fast det är väl tur att jag tänker efter både en och två gånger före emellanåt iallafall…

Sedan anlände detta ljuvliga paket i början på augusti, så lite filurande pågår på vad det ska bli. Funderar på att göra nån typ av handledsvärmare av de små härvorna och någon snygg halstub av den stora – men vi får se vad det blir i slutänden.

Hoppas ni får en fin helg, kram!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Nu är den slut

  1. mallasalster skriver:

    Låter som en bra semester, skönt med vila, trist bara att din migrän bråkade med dig nu på slutet!
    Hoppas du får njuta hela helgen och må bra! ❤️

  2. lma7 skriver:

    Semesterveckorna brukade gå fort för mig också, men nu när jag har semester hela tiden går åren i rasande fart! Fina bäddsockar du stickat!

    • Laila skriver:

      Tycker arbetsveckorna mest består av måndag och fredag så de går rätt fort de också. Jag fattar inte att det är så lite kvar av det här året – tycker det var januari för inte alls länge sedan…

  3. Kristallina skriver:

    Det låter rätt bra utom magkatarr och migrän förstås. Kul att stickade de sista varven efter tårtan.
    Gillar din selfie skarpt 😀
    Själv har jag 12 varv kvar och sedan är projektet du skickade mig klart. Det du!! 😀 Ha det riktigt bra!

  4. Tomtan skriver:

    Hoppas du mår bättre!

Lämna gärna en kommentar

