Länge sedan sist

Här händer det mycket just nu. Blir mest en bild/text på instagram i förbifarten. Vill du titta in hos mig där så är det @garntrassel0 som gäller, alltså garntrassel med en nolla på slutet – annars hamnar ni hos ett annat trassel…

Sedan sist har jag stickat klart socka nr 1

Påbörjat socka nr 2. Det har blivit en del soffhäng med lillfjant

Flera prommenader och gossestunder med Hedda

Repat upp mormorsrutor och börjat virka en sjal som jag sedan delvis repade upp igen för att det inte blev bra, men nu verkar det lovande.

Det mindre lyckade många varv innan jag insåg att det inte blev bra…

Idag har arbetet med att tömma köksskåpen börjat. Vecka 41 kommer stommarna och runt v.43 snickarna. Innan dess ska vi hunnit riva köket, lägga golv, måla tak och väggar,lämpligen bör golv och färg inhandlas, monterat stommarna och elektrikern bör ha varit hit och förberett… Så det finns att göra. Mellan renovringsrycken ska jag hinna/orka jobba och gå ut med Hedda en gång om dagen. Ja, hundturerna ser jag faktiskt som välbehövliga avbrott. Friskluft och en chans att rensa hjärnan kommer att behövas.

I veckan var jag och träffade en arbetspsykolog också och fler besök hos honom kommer det att bli. Framöver kommer även min arbetsgivare att involveras i samtalen. Du som hängt med ett tag minns kanske att jag var något frustrerad över arbetssituationen tidigare i år – detta är ett försök att hitta en bra och hållbar lösning. För i grund och botten trivs jag men jag tror att det är kommuninations fnurror som ställer till mycket. Första steget är att jag behöver bli bättre på att dra i nödbromsen tidigare och begära hjälp. Min arbetsgivare kommer  aldrig att ge mig den hjälp jag behöver om jag inget säger… De är ju inte tankeläsare 

Ha det gott go vänner och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Länge sedan sist

  1. Kristallina skriver:

    Även om allt låter rätt jobbigt går det åt rätt håll. Sjalen gillar jag väldigt mycket!… och lillfjantens stiliga kroppshållning förstås 😀 Önskar dig lycka till med allt som är på gång!

  2. anjson skriver:

    Hihihi vilken pose!!! Så härligt med nytt kök, men vilket jobb du har framför dig. Tror jag ska skriva ut och sätta upp din kloka vägledning!

    • Laila skriver:

      Visst är han skön lillfjanten 😊 Klokorden kommer från en almanacka jag brukar få varje år av en kär vän. Han som ligger bakom den är (eller har varit) pastor i den församling hon är med i. Han har många bra tänkvärda underfundigheter.

  3. Katten ser ut att vilja boxas lite 😀

Lämna gärna en kommentar

