Fullt upp

Jaha

diskbänken borta och i och med det är alla över- och underskåp utrivna. Plastmattan borttagen och för första gången i mitt liv har jag flytspacklat. Det lär dröja innan jag ger mig på det igen. Det var ett slitgöra, men för att vara gjort av en gladamatör så blev resultatet godkänt. Tycker jag iallafall.

Två vändor till återvinningen har vi kört så här långt. Blir ett lass till, eventuellt två.

Idag anlände köksskåpen. Diskbänken och lite annat kom förra veckan. Nya spisen, fläktkåpan och diskmaskinen ska levereras till snickarna som kommer på måndag. Speditören meddelade att pallen vägde runt 500kg. Det blev ett antal vändor upp och ned i trappan… Glad att jag bara bor på andra våningen – vi har ju ingen hiss 😥

Arbetet med att bära upp flöt på bra – trots att vi bara var två tog det oss ca en och en halv timme. Det tycker jag är starkt jobbat av två astmatiker varav den ena även har fibromyalgi… Envisa som bara den det får erkännas.

Efter att vi fått upp allt blev det kö till duschen och sedan välbehövlig middag. Vi slog till på asiatisk buffé – en klar favorit.

Nu sitter jag i soffan och bara kopplar av, vyn är delar av köket.

På måndag kommer snickarna som sagt och tills dess ska jag ha lagt golv i köket, målat taket och väggarna – där återstår fortfarande att slipa bort en del tapet. Ja, just det – vi ska ha monterat ihop skåpen tills dess också 💪

Sa jag att jag var lite upptagen?

Ha det gott go vänner!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fullt upp

  1. villacalifornia skriver:

    Älskar din företagsamhet

  2. Kristallina skriver:

    Du klarar det! Håller tummarna hårt! att allt går som planerat och kroppen håller. Ska bli spännande att se resultatet sedan. Ha det så bra det bara går och glöm inte att vila då och då.

  3. Mrs Olsson skriver:

    Oj, vad ni sliter! Imponerad.

  4. Också imponerad – så mycket du kan!

Lämna gärna en kommentar

